Ajankohtaista, otsikko

Sisältöjulkaisija

angle-left Tiedote 24.3.2020: Luot­si palvelee työnhakijoita myös poik­keu­so­lo­jen ai­ka­na

Luot­si palvelee työnhakijoita myös poik­keu­so­lo­jen ai­ka­na

Jos olet sairas niin ota yhteyttä etänä

Joensuun kaupungin työllisyyspalvelupiste Luotsi on avoinna poikkeusolojen aikana. Asiakkaita pyydetään ottamaan yhteyttä ensisijaisesti sähköpostilla luotsi@joensuu.fi sekä soittamalla tai laittamalla WhatsApp-viesti numeroon 050 470 6553. Asiakkaat voivat ottaa yhteyttä myös verkkosivujen, luotsijoensuu.fi, chatin kautta. Asiakaspalvelu ja Luotsin info kauppakeskus Centrumissa ovat avoinna arkisin kello 10–17.

Miten asioida paikan päällä? Tarkasta vinkit videolta:

Poikkeusolojen aikana Luotsissa pyritään minimoimaan sosiaaliset kontaktit. Käytössä on monipuoliset työkalut etäyhteyden kautta hoidettaviin asiakastapaamisiin. Tavoitteena on, että työllistymiseen saa kattavasti ja turvallisesti apua myös poikkeusolojen aikana.

Asiakkaat voivat tulla ennakkoon sopien Luotsiin keskustelemaan etäyhteydellä Luotsin viikko-ohjelmassa mainittujen tahojen kuten oppilaitosten edustajien, opojen, sosiaaliohjaajan, yritysneuvojan tai muun asiantuntijan kanssa.

Luotsiin järjestetyissä huoneissa voidaan pitää myös etätyöhaastatteluja rekrytoijan tai työnantajan kanssa. Huone tehosiivotaan jokaisen käyttökerran välillä.

Vaikka etäyhteyksiä on lisätty, ovat Luotsin duuniagentit tavattavissa normaalisti. Luotsista muistutetaan kuitenkin, että paikan päällä järjestettäviin tapaamisiin on tultava aina terveenä ja oireettomana.

- "Duuniagentit ovat valmiina auttamaan joensuulaisia, kun lomautus tai irtisanomisuhka aiheuttaa lisäahdistusta. Sitä on hyvä päästä purkamaan luottamuksellisesti henkilökohtaisessa valmennuksessa ja saada näkökulmaa myös uusista suunnista ja mahdollisuuksista", valmennuspäällikkö Marjatta Rummukainen kertoo.

– "Poikkeusolot voivat olla paitsi omasta ja läheisten hyvinvoinnista huolehtimista, myös aikaa tulevaisuuden pitkäjänteisimmille suunnitelmille ja esimerkiksi työnhakutaitojen kehittämiselle", Rummukainen jatkaa.

Luotsista kannustetaan myös yrityksiä ottamaan yhteyttä.

– "Teemme hartiavoimin työtä auttaaksemme myös paikallisia yrityksiä, joista monet taistelevat nyt olemassaolonsa puolesta. Ongelmia on myös osaavien tekijöiden löytämisessä karanteenissa olevien tilalle sekä töiden luonteen muuttuminen", kertoo Rummukainen.

Miten luotsiin saa sähköisesti yhteyttä? Katso video:

Lue Luotsin ajankohtainen blogi miten kohtaaminen on muuttunut TÄSTÄ!

YHTEYSTIEDOT

Plaza Centrum